Sfaturi

 

Înlocuirea lichidului de răcire ( Antigel)

La fel ca și înlocuirea lichidului de parbriz, completarea cu ulei de motor sau verificarea presiunii din anvelope, completarea sau înlocuirea antigelului face parte din întreținerea periodică a mașinii si este un proces simplu ce poate fi făcut de orice conducător auto cu sau fără experiență.

 

Sistemul de răcire al motorului nu poate funcționa eficient fără utilizarea lichidului de răcire, numit și antigel. Antigelul este lichidul care protejează motorul împotriva înghețului, supraîncălzirii și coroziunii, Tot antigelul este cel care lubrifiază componentele cu care intră în contact, precum pompa de apă.

Deseori apare întrebarea: care este diferența între antigel și lichidul de răcire?

Lichidul de răcire trebuie să fie întotdeauna și antigel. Aceste fluide ajută lichidele din vehicul să nu înghețe la temperaturi foarte mici sau să fiarbă la temperaturi de peste 100° - situații des întalnite pe timpul verii. Însă o combinație optimă de antigel și apă oferă protecție maximă pentru sistemul de răcire al mașinii.

Trebuie amintit că există două tipuri principale de lichid antigel: pe bază de glicol monoetilen sau pe bază de glicol monopropilen.

Recomandăm să consultați întotdeauna manualul mașinii pentru a afla ce tip de antigel este necesar pentru motorul mașinii dvs., precum și cantitatea corectă de antigel (lichidul antigel trebuie amestecat cu apă).

Fiecare antigel conține aditivi speciali care ajută la prevenirea coroziunii suprafețelor metalice ale sistemului de răcire. Este recomandat să nu amestecați mai multe tipuri de antigel, deoarece acestea vor avea efecte adverse asupra performanței mașinii.

Mulți șoferi ignoră serviciile de profilaxie la sistemul de răcire a motorului, crezând că e de ajuns înlocuirea în timp a antigelului. Antigelul este însă considerat un lichid destul de longeviv și necesită o schimbare regulată. Producătorul auto este cel care stabilește cât de des ar trebui să înlocuiți antigelul. Verificați întotdeauna manualul de utilizator sau întrebați dealer-ul auto ori mecanicul.

Fiecare model de mașină are propriul său mod de schimbare al antigelului și câteodată poate fi dificil să eliminați tot lichidul. În anumite situații, trebuie chiar să îndepărtați mai multe șuruburi pentru a putea drena sistemul.

Reumplerea sistemului poate fi și mai dificilă atunci când există aer în părțile superioare ale motorului. Tocmai de aceea, vă recomandăm să apelați la un service autorizat.

Înlocuirea antigelului este o operațiune deloc costisitoare, motiv pentru care nu trebuie să așteptați prea mult pentru a-l înlocui.

Pentru completarea sau înlocuirea totală a lichidului de răcire (antigel), vă așteptăm în punctele de lucru EUROMASTER: centre.euromaster.ro