Sfaturi

 

De ce pierd presiune anvelopele?

Anvelopa permite eliminarea gazului şi a umezelii din interior deoarece cauciucul este un material poros. Aerul comprimat conţine oxigen, apă şi azot, în proporţii diferite. O anvelopă umflată cu aer comprimat va pierde lunar aproximativ 1 bar.


De ce presiunea cu azot este mai eficientă decât cea cu aer?
Dimensiunea moleculei, presiunea, temperatura şi umezeala.
Moleculele de azot sunt puţin mai mari decât cele de oxigen, astfel încât azotul din anvelope se pierde de 3-4 ori mai încet decât aerul comprimat. Prin urmare, presiunea va scădea cu aproape 1 bar la fiecare 5 luni. Astfel, prin umflarea cu azot, presiunea din anvelope se va menţine la o valoare corectă mai mult timp.

Temperatura
Atunci când temperatura cauciucului din anvelopă creşte, vaporii de apă din aerul aflat în anvelopă reacţionează şi determină dilatarea cauciucului. Modificarea temperaturii afectează foarte puţin sau chiar deloc moleculele de azot deoarece acestea nu conţin vapori de apă. În acest fel, la deplasare, presiunea din anvelopă se menţine constantă, iar cantitatea de cauciuc aflată în contact cu solul rămâne cea corectă.

Umezeala
Aerul comprimat din anvelope conţine vapori de apă. În timp, aceştia pot provoca ruginirea jantei la interior. Azotul, neconţinând vapori de apă, împiedică apariţia ruginei. În cazul autoturismelor, efectele umezelii nu apar decât după câţiva ani, în schimb, la vehiculele comerciale, aceste efecte devin evidente mult mai rapid.
Pentru a beneficia la maximum de performanţele anvelopelor, conţinutul de azot din anvelope trebuie să fie mai mare de 95%.
Echipamentele folosite de Euromaster permit eliminarea aerului din anvelope (dezumflare) şi umflarea acestora cu azot. Acest lucru durează câteva minute.

Echipamentul pe care îl folosim colectează azotul din aer, îl curăţă şi apoi îl foloseşte pentru a umfla anvelopele. După ce aţi umflat anvelopele cu azot, se recomandă să completaţi tot cu azot pentru a menţine presiunea corectă, deşi ştim că acest lucru nu este întotdeauna posibil. Dacă trebuie să completaţi cu aer comprimat, conţinutul de azot din anvelope va scădea. Eficienţa operaţională a anvelopelor va avea de suferit, întrucât, pentru a beneficia la maximum de performanţele acestora, nivelul de azot trebuie să fie mai mare de 95%. Pe de altă parte însă, veţi putea asigura valoarea corectă de presiune până când veţi reuşi să umflaţi din nou cu azot.