Sfaturi

 

Azot sau aer în anvelope?

Când vine vorba de umflarea anvelopelor, opiniile sunt împărţite în rândul şoferilor, dar şi în rândul specialiştilor. Unii susţin că umflarea cu azot ajută la menţinerea unei presiuni constante pentru mai mult timp în anvelope şi îi ajută să economisească chiar şi combustibil.

Aerul comprimat, metoda tradiţională pentru umflarea anvelopelor, conţine 21% oxigen şi 78% azot. Stratul de cauciuc interior functioneaza ca o membrană, prin care oxigenul trece către exterior de trei ori mai repede decât azotul. Ca rezultat, pierderea treptată a oxigenului prin stratul de etansare duce la dezumflare; aceasta la rândul ei, duce la uzura neuniforma a benzii de rulare, scade siguranţa şi confortul, şi creşte consumul de combustibil. În plus, aerul comprimat are un grad înalt de umezeală, care poate accelera ritmul de coroziune al anvelopei.

Conform studiilor, peste 70% dintre şoferi rulează cu anvelope care au presiunea sub cea optimă, tocmai din cauza scăpărilor de oxigen.

Umflarea anvelopelor cu azot permite păstrarea mai mult timp a unei presiuni optime sau lejer mai crescute, cu efectul scăderii consumului de carburant, deci obtinerea de economii. Azotul este folosit în anvelope pentru a evita pierderile de presiune, care rezultă în dezumflare. Motivul pentru care este folosit azotul îl reprezintă faptul că este uşor de produs, nu arde, nu are miros şi este în procent mare în componentă aerului atmosferic.

Caracteristica azotului este gradul maxim de puritate, datorită căruia este posibil de a face șofatul sigur, deoarece presiunea din interiorul camerelor este uniform distribuită.

Astfel, o umflare cu azot va avea o durabilitate mai ridicată decât cu aer. De asemenea, vei observa o fluctuație mai scăzută a presiunilor odată cu schimbările de temperatură, astfel problema este rezolvată fără prea multe vizite la service.

Lista de beneficii pe care umflare anvelopelor cu azot o aduce față de umflarea anvelopelor cu aer este foarte mare, pe lângă cele menționate putându-se adăuga și confortul sporit la condus, risc mai scăzut de explozie al anvelopelor, siguranță mai mare pe drumuri, economie datorită consumului redus de combustibil și multe altele.

Pentru a beneficia la maximum de performanţele anvelopelor, conţinutul de azot din anvelope trebuie să fie mai mare de 95%.

În cazul în care constataţi dereglări ale presiunii, vă aşteptăm în punctele de lucru Euromaster, iar experţii noştri vor controla şi valvele anvelopelor. La Euromaster folosim echipamente care permit eliminarea aerului din anvelope (dezumflare) şi umflarea acestora cu azot. Acest lucru durează câteva minute.